Voip: Szükséges e 2008-ban még alközpont?

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

Hogy szükség van-e még mindíg ilyesmikre?

Nos, ha 10 évvel ezelőtt kérdezte ezt volna tőlem valaki, akkor egy határozott igen-el feleltem volna. Úgy gondoltam akkor még, hogy az alközponti technológia noha fejlődni fog, de annyira nem változik a technika, hogy ne legyen szükség alközpontokra.

 

Ez természetesen igaz is lett, bár nem úgy, ahogy akkor gondoltam. A világ és főleg a technika is jelentős változásokon esett át az elmúlt 10 évben. Körülbelül ekkor tájt - 1998-ban - kezdődtek el a komolyabb kísérletek a VoIP irányába és akkor még aligha lett volna olyan alközpont gyártó cég, aki komolyan számításba vette volna a VoIP megjelenését termékeikbe.

 

Aztán, ahogy a szélessávú internet elérések száma a vállalkozások 70%-ban már elérhetővé vált, fordult a kocka. Az internet hálózata és főleg minőségi értékeinek javulása lehetővé tette a hang és kép kifogástalan továbbítását. Kezdetben úgynevezett öszvér megoldásokat használt sok alközpont telepítő cég, a költségek csökkentésére. Ez jelentette elősször az analógról ISDN-re történő váltást, majd az ISDN mellé a VoIP adapter telepítését egy szabad fővonali portra.

 

Még ma is igen sikeres recept sok alköpont telepítő cégnél a VoIPdicount és klónjainak ATA adapterbe történő aktiválása és alközponthoz való csatolása. Ezzel le lehet pusztítani a számlákat erősen, de még mindíg kell az a fránya alközpont!

 

Mi a legfőbb baj az alközpontokkal?

 

Kis történelem előtte. A képen látható alközpont évekig vezette az eladási és népszerűségi listát és talán még ma is népszerű termék. Igen, ez egy Panasonic KX-TD 1232-es, ami a variálhatóságával és egyszerű használatával igazi best seller lett nálunk és külföldön egyaránt.

 

  • A telepítéséhez kiépített analóg telefonhálózatra, valamint a kezelői készülékekhez speciális 4eres vezetékekre volt szükség.
  • A kezelői készülékek nem épp a kedvező árukról híresek
  • Folyamatos karbantartást igényel
  • Nehezen változtatható a helye
  • Korlátozott a bővíthetősége
  • Fajlagosan drága a kis kapacitású alközpont, míg egy nagyobb, aránytalanul sokba van

 

Hogyan változtatta meg az Internet az alközpont bizniszt?

 

A VoIP hardvereket gyártó cégek pontosan tudták, hogy hamarosan eljön az ő idejük, és mivel a hagyományos alközpont gyártó cégek igen lassan reagáltak a VoIP integrációval, egyre komolyabb teret nyertek ezen a piacon. Elég csak megemlítenem a két legnagyobb VoIP alközpont platformot a Trixbox-ot és az Asterisk-et.

 

Ezek a szoftver fejlesztő cégek rájöttek, hogy előbb útobb minden munkahelyen elérhető lesz az Internet, így a VoIP rugalmassága és költséghatékonysága komoly konkurense lehet a hagyományos alközpontoknak, ami drága, korlátozott, és az új technológiákat nem ismeri vagy csak részben használja.

 

Mindkét szoftvergyártó azt a koncepciót járja, hogy egy speciális, PC-hez leginkább hasonlító hardvert gyártat le, amin fut az ő telefon szerver programja. Igen, mindegyik Linux alapú, többnyire ez az oka annak, hogy kedvező az ára, és stabil a működése.

 

Szóval maga a hardver számos kiépítésben létezik, és mondhatjuk, hogy gyakorlatilag a Microsoft működési mintájára egy szoftver alapot hoztak létre, ami együtt működik egyedi hardverekkel. A konfigurációk száma szinte kimeríthetetlenül sok, de még az alap verziók is többszörösen fejlettebbek a hagyományos hibrid vagy ISDN alközpontoknál. A jövő mindenképp a teljes ISDN és analóg vonalaktól mentes, tisztán VoIP és GSM technológiára épülő alközponti rendszerek. Ezek nagy háttértárakat is tartalmaznak, melyek az IVR rendszert (híváskezelő rendszer), hangpostát is tartalmaznak. A mellékek hozzáadása gyerekjáték, azok jogosultságának megadása, módosítása nem igényel szaktudást.

 

Természetesen azt nem állítom, hogy bárki üembe helyez egy Asterisk alapú rendszert, de az üzembehelyezést követően az alapvető módosítások könnyen elsajátíthatóak.

 

Végkövetkeztetés

 

Nem gondolom, hogy 2008-ban létezik még olyan cég, akinél a telefonos rendszert ne lehetne megoldani hagyományos alközpont nélkül, de abban biztos vagyok, hogy ezt sokan nem ismerik és nem is hiszik el. Leginkább azért mert nem ismerik teljeskörűen a rendelkezésreálló technológiákat, ami szerint nem kell százezreket költeni egy rendszerre!

 

A VoIP alapú megoldás előnyei:

 

  • Nem kell kiépíteni hálózatot, azt akár vezetékek nélkül is megoldhatja
  • Gyorsan üzembe helyezhető
  • Rendkívül olcsó percdíjak (korlátlan számú VoIP szolgáltató ügyfelei hívhatóak ingyen)
  • Chat integráció
  • Hangposta
  • IVR
  • Videokonferencia
  • Nemzteközi hívószámok
  • Földrajzi számok

A leggyorsabban fejlődő VoIP cégek maguk állítanak üzembe ilyen Asterisk központokat, melyek hatalmas kapacitásokkal működnek. Koncepciójuk lényege, hogy minden bejövő vonalat, illetve hívószámot ők biztosítanak, a cégnek csak a mellékállomások számát kell megadni, illetve a csoportokat és jogokat meghatározni. Ezt követően a VoIP cég bekonfigurálja a rendszert, kiosztja a hívószámokat és aktiválja a mellékeket. Az igénybevevő cégnek pedig "csak" a végkészülékeket kell felhelyeznie az internetes hálózatára és máris él a rendszer. Bárhová költözik a cég, mindíg marad a száma, és minden ugyan az marad, csak az internetet kell megoldani az új telephelyen.

 

A VoIP cégek ezt Hosting rendszernek hívják, és legtöbször 10.000,-Ft körüli havi díjért biztosítják, amit ha figyelembe veszünk, hogy nem kell hűségszerződés a vonalakra, maximálisan skálázható rendszert kapunk egy 24/7-es rendelkezésre állással, akkor viccesen kevés anyagi ráfordítás céges szemmel nézve.

 

A VoIP alapú alközpontok nemcsak költséget takarítanak meg Önnek, hanem hozzájárulnak a termelékenységhez, a hatékonyabb munkavégzéshez. Aki hosszútávon gondolkodik, az már semmiképp nem ruház be hagyományos, hibrid vagy ISDN alközpontba 2008-ban. Javaslom, hogy mérje fel, mire van szüksége és kérjen szaktanácsadást, hogy a telephelyek összekapcsolása, a költségek csökkentése, a hatékonyság növelése milyen technikai megoldások alkalmazásával valósítható meg a leggazdaságosabban.

 

Szükséges-e 2008-ban még alközpontra? Nos, talán igen, talán nem. Ha kis cég vagy, nem feltétlenül szükséges, de egy 20-25 fős cégnél már ajánlott, ám, ahogy fent is írtam, sok összetevője lehet ennek és akkor is a VoIP alapú rendszert javasolnám. A távközlési szaktanácsadás elengedhetetlen ahhoz, hogy jó döntést hozz.

 

Címkék: alközpont h323 iax pbx sip technika voip újdonság

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu