Voip: Mi lesz a hazai VoIP szolgáltatókkal?

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hogy mennyire időszerű és fontos ez a kérdés, az abból is látszik, hogy igen gyengén teljesítenek a hazai VoIP szolgáltatók az új ügyfelek "begyűjtése" területén, noha 2005 óta már piacon vannak. Mi lehet a probléma?

Tegyünk egy kis időutazást a 2004-es esztendőbe. Ekkor indult el világhódító útjára a népszerű Skype internetes telefonszoftver. Ez időtájt, aki valamicskét is otthon mozgott a VoIP területén tudhajta, hogy az MSN messenger videotelefon funkcióján kívül nem igen volt versenytársa a Skypenak. Sokan úgy gondoltuk, ez is csak egy érdekes program, ami 3 nap után már egyáltalán nem lesz érdekes, mi több, az idő előrehaladtával kudarcba fulladnak a nagy ingyenességi törekvései a cégnek.

Még ugyan ebben az év szepetemberében volt egy BNV Budapesten, ahol informatikai és számítástechnikai cégek jelenhettek meg termékeikkel és szolgáltatásaikkal. Ezen a nyilvános vásáron mindössze két VoIP-os cég jelent meg, melyek közül az egyik már süllyesztőbe kényszerült, míg a másik a tehetetlenség szélére sodródott.

2005 februárjában "robbant" a Neophone új szolgáltatása a NeophoneX. Szinte a csapból is az ő szolgáltatásuk ajánlása folyt, és el kell ismerni, meg is hozta a gyümölcsét az erőfeszítés és a kampány. 5000 körüli ügyfélszámot sikerült viszonylag rövid idő alatt összehozni, ami óriási siker ezen a kicsi piacon. A VoIP terjedésének ugyanis ebben az időszakban még igen komoly akadálya volt az Internet ellátottságának fehér foltjai a térképen. A NeoPhone figyelemmel kísérve a Skype 1 év alatt elért egészen hihetetlen eredményeit, talán már előre kiszámolva várható térhódítását hazánkban az év végén túl is adott a VoIP oldalhajóján. A vevő az Invitel, és emlékeim szerint 6 milliárd forint volt a vételár, amiért az egész Euroweb társaságot beharapták. Ekkor sokan aggódtak, hogy vajon mit fog kezdeni a második legnagyobb vezetékes telefonszolgáltató a gyorsan terjedő VoIP céggel. Megszűntetni ugyan nem szűntette meg, de az árak jelentősen változtak, mégpedig felfelé mutató árakkal, noha cserébe minden ügyfél 06-21-es számmezőt kapott.

A taktika bevált, az Euroweb többszörösen nyereséggel adott túl vállalkozásán, és ahogyan azt borítékolni lehetett a kezdeti nagy érdeklődés a Skype és más nemzetközi VoIP cégek fejlődésével párhuzamosan apadni fognak. A nemzetközi VoIP cégeknek egy fontos dolgot kellett megoldani ahhoz, hogy hazánkban is tért hódítsanak, mi több, megszerezzék a többségi piacot. Ez a fontos feladat a nyelvi testreszabás. A Skype már a kezdetektől "ráfeküdt" arra a kiemelkedő stratégiai feladat végrehajtására, hogy a nyelvi modulkokat hozzáfejlessze a rendszerhez. Tudta ugyanis, hogy ezek elkészítésével térhódítása sokkal nagyobb lessz, és már azokat is maga mellé fogja tudni állítani, akik eddig csak azért nem használtak Skype-ot, mert angolul "beszélt".

2006-ban jelentek meg a 06-21-es számok, melyet az NHH jelölt ki a helytől független telefonszolgáltatók részére. Az első ilyen szolgáltató a Mikroháló Kft volt, aki azóta is büszke erre az eredményére:-D.

És az igazi bukta csak ezután jött. Amikor már minden VoIP szolgáltató úgy érzete révbe ért a saját 21-es számmezejével, és végre elkezdheti elszipkázni a vonalas telefon előfizetőket, jött rá, hogy ez azért nem is olyan könnyű feladat. A 2003/C törvény ugyanis nem rendelkezik határidőről azzal kapcsolatban, hogy egy szolgáltatónak mennyi idő áll rendelkezésére arra, hogy a 06-21-es számmezőt "berendezze" rendszerébe és hívhatóvá tegye azt.

Kérem tisztelettel, akár hiszitek, akár nem, a mai napig az a helyzet, hogy a 06-21-es számmező nem minden hálózatból érhető el! Havonta vártuk a hírlevelet, ami közölte: már a GTS hálózatból is elérhetőek vagyunk, már a T-com hálózatból is stb... Ez egy olyan jogi hézag volt, ami oly mértékben meggátolta a kis VoIP cégeket az előretörésbe, hogy sokuk már nem is létezik, mivel nem tudta kivárni az évekig elhúzódó ügyet. Új ügyfelet pedig nehéz úgy szerezni, hogy nem behívható az ügyfél minden irányból.

Summa summáron a vezetékes és mobil szolgáltatók alaposan megtorpedózták a hazai VoIP törekvéseket és az elhúzódó várakozásban az ügyfelek bizalma is megrendült a VoIP irányába. E közben persze a Skype tovább nyomult és mára már magyar 06-21-es számot is biztosít, e mellett a korlátlan ország verzióval havi 780,Ft körüli díjért ingyenes hívást enged minden magyar hálózatba 10.000 percig!

Gyilkos ajánlatnak mondhatnánk és való igaz, egyetlen hazai VoIP szolgáltató se tud még a közelébe se ígérni. Többnyire ennek az az oka, hogy míg a Skype évről-évre nyereséges volt és gyűjtötte a pénzt, addig a hazai VoIP szolgáltatók évekig veszteségesek voltak, így nehéz a semmiből kedvezményeket adni.

Közben a Skype-ot is felvásárolta az eBay, nem is kis summát fizetve érte (4.1 milliárd dollár!!!), bár a számításai nem jöttek be a skype-al kapcsolatban, szemmel láthatóan nagyot lépett előre a Skype, mióta eladták. Szinte minden nyelven, minden platformon szolgáltatnak. Folyamatosan fejlesztik az alközponti szolgáltatásokat és hardvereket, melyek PC nélküli működést tesznek lehetővé. Ezen a videon például egy alközponti integrációs szoftvert látunk, amiben Cisco IP alközponton fogadható a Skype.

 

Ezen a másik videon láthatjátok, hogy kevesebb, mint 5 perc alatt üzembe helyezhető egy Skype alközpont egy UC500-as eszközön és VoIP telefonon.

 

A Skype megállíthatatlannak tűnő menetelése szinte minden korábbi kritikus foltot kijavított, és sokunk megdöbbenésére még ma is él és virul. Az üzleti szférában pedig egyre inkább azt kell mondjam, komoly hátrány éri azt a céget, aki nem csatlakozik ehhez a hatalmas hálózathoz.

A fiatalok és üzleti ügyfelek kedvence ez a zseniális párosítás, amit a videon láthattok. GSM telefon, ami UMTS hálózatra kapcsolódva Skype telefonként működik. Alap havidjért cserébe korlátlan Skype hívások, vezetékes telefonszám és mobil szám, mobil hordozhatóság.

 

Meggyőződésem, hogy az a hazai GSM szolgáltató, aki egy ilyen megoldást támogat, elkaszálhat egy nagyon komoly ügyfélkört a másiktól. Mindenestre kíváncsian várom ki fog előrukkolni ilyan termékkel elsőnek.

Mi lesz a hazai VoIP szolgáltatókkal?

Nos, ez egy nehéz kérdés, ugyanakkor pozitív fejlődésnek érzem, hogy az NHH lehetővé tette a VoIP cégeknek, hogy földrajzi számokat is használjanak, igaz ehhez helyhez kötött szolgáltatóvá kell válniuk. Ez a jelenség az USA-ban és az Egyesült Királyságban 2004 óta már működő folyamat, ezeken a helyeken a Vonage nevű szolgáltató nyújt hasonló megoldást. A számukhoz ragaszkodó ügyfeleknek ez a megoldás vonzó lehet, hiszen alacsonyabb percdíjak mellett, ugyaaz maradhat a számuk. Persze az egy nagy kérdés, hogy a jelenlegi közel 20 VoIP cég jelenléte mennyire indokolt és ésszerű ezen a piacon, de a legjobbak talpon maradhatnak. Külön ellnézést kérek a UPC, T-Kabel, DigiTelefon és hasonló kábeltelevíziós hálózaton működő VoIP cégektől, hogy őket nem említettem, blogom elsősorban azon VoIP cégeket vizsgálja és elemezi ki, akik saját hálózat nélkül szolgáltatnak.

Külön véleményem:

Bármilyen sikeres is a VoIP térhódítása, én is azt a szakmailag megalapozott álláspontot képviselem, hogy egy cégnél 100%-ban nem szabad olyan VoIP cégre áttérni a vonalasról, akinek nincs saját hálózata. Mondom ezt azért, mert a saját hálózatot nélkülöző cégek egész egyszerűen nem képesek garanciát adni a minőségre. Megoldás: Alkalmazzunk egy GSM adaptert, ami megbízható rendelkezésre állást nyújt, emellett a segélykérés szolgáltatás is elérhető róla, és e mellett vegyünk igénybe valamilyen VoIP szolgáltatót. A költségek drasztikus csökkentésére mindenképp javaslom a Skype bevezetését, de e mellett egy jóöreg vonalkapcsolt vagy GSM vonal is jó szolgálatot tesz.

Címkék: 0621 Magyarország Neophone SIP Skype VoIP Xten hazai szolgáltatók invitel myphone

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu