Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mindez idáig két jelentős tábor volt a VoIP piacon, akik közül a SIP protokol mellett azok érveltek, akik alközponti funkcionalitást, rugalmasságot és skálázhatóságot vártak el egy VoIP rendszertől. A másik oldalon pedig leginkább azok a hétköznapi felhasználók voltak, akiknek inkább az egyszerűbb funkciók voltak lényegesek, függetlenül a platformtól. Így ők a P2P alapú Skype-al is tökéletesen kiegyeztek.
Ahogyan az várható volt, előbb utóbb a Skype - a 200 milliós privát ügyfélkör bekebelezését követően - az üzleti szegmens meghódítására is felkészül. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy a közelmúltban komoly technológiai megállapodás született az Asterisk rendszer és a Skype között. Mint ismeretes az Asterisk a világ legelterjedtebb SIP alapokon nyugvó nyílt rendszere, ami tökéletesen beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Világszerte 12 millió vállalkozás ismeri és használja. E mellett a skype 200 milliós tábora kölcsönösen jól jöhet mindkét vállalkozásnak.
A napokban kezdtem tesztelni a Skype SIP szolgáltatását, melynek a lényege, hogy külön havidíjért cserébe (~7$/hó/csatorna!) kapunk egy SIP usernevet és jelszót. Ezt egy ATA eszközbe is be tudjuk állítani és a Skype honlapján ehhez a fiókhoz bármely, általunk használt üzleti Skype fiókot hozzárendelhetjük.
Mit jelent ez?
Gyakorlatban annyit, hogy az ATA eszközünk képes lesz nonstop fogadni azokat a hívásokat, melyet a hozzárendelt Skype fiókra érkeznek. Ezzel kvázi állandó elérhetőséget biztosítunk a skype hálózatának irányából. Ez az ATA eszköz még jobb, ha egy VoIP PBX, ami automatikusan fogadja a hívásokat. Akár egy webről érkező kattintásról, vagy direkt skype hívás esetén is. Mindenzt még megspékelhetjük Skype-In hívószámmal is. Az egyidejű hívások számát az határozza meg, hogy mennyi hangcsatornát bérelünk a Skype-tól. Ez nem is olyan olcsó, ha mondjuk 6-8 egyidejű hívást is le kívánunk kezelni, de mégis azt kell mondjam, hogy egy komoly kampány, vagy ügyfélszolgálat megszázszorozhatja az ügyfeleit egy ilyen megoldás integrálásával.
Tapasztalataim alapján kiváló a hangminőség, ám a kimenő hívásokat CSAK pre-paid módon fizethetjük, tehát a korlátlan ország csomag erre nem érvényes. Ezt a megoldást leginkább olyan vállalkozásoknak ajánlanám, akik az elérhetőségüket szeretnék kiszélesíteni Skype irányból és erre egy profi rendszerrel kívánnak felkészülni, nem csupán egy 2.000Ft-os fejhallgatós mikrofonnal és egyszerre egy bejövő hívás lehetőségével.
A gazdasági válság kellős közepén egyre több kis és közepes vállalkozás méri fel, gondolja át annak lehetőségét, hogy az eddig használt, költséges rendszerét áttereli a Skype hálózatára. Az ilyen vállalkozásoknak mindenképpen azt javaslom, hogy egy analóg vagy GSM vonalat érdemes megtartani arra az esetre, ha kihasalna az internet, vagy netán áram szünet lenne egy ideig. A teljes Skype rendszerre való áttéréssel rengeteg pénz takarítható meg, ezért mindenképp ajánlom legalább a lehetőségének átgondolását.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Okosan telefonálunk az okos telefonunkkal?
Viszlátot intett a Skype a Fring-nek!
Nokia 515 Üzleti mobil VoIP képességgel
Belföldi mobil hívás Június 30.-ig csak 7.50,-Ft/perc!