Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Hordozzuk el hívószámunkat egy VoIP szolgáltatóhoz
Korábbi blogjaimban kizárólag olyan VoIP megoldásokról ejtettem szót, ami a meglévő Internet kapcsolatunkra települve nyújt vagy nyújtott telefon szolgáltatást. Ezek az úgynevezett helytől független szolgáltatók, akik részére az NHH (Nemzeti Hírközlési Hatóság), a 06-21-es számmezőt jelölte ki.
Ebben a blogban azokat a VoIP megoldásokat vizsgáljuk, melyek az úgynevezett helyhez kötött szolgáltatás biztosítják, ám ezek között is két csoportot kell megkülönböztessünk.
Az egyik csoport előnyösebb helyzetben van látszólag mint a másik, ugyanis saját hálózattal rendelkezik. Ilyen például a UPC, a T-Kábel, Digifon, dunakanyar holding, stb. Ezen szolgáltatók kizárólag a saját maguk által kiépített vagy felvásárolt műsorszóró kábelhálózatot használják fel szolgáltatásuk szélesítésére. Ennek egy komoly előnye, hogy viszonylag nagy a rálátás a szolgáltatási minőség szinten tartására, hiszen ők koordinálják az internet kapcsolatot is. A segélykérő szolgáltatás is íly módon biztosítva van, ami tulajdon képpen egy teljes szolgáltó váltást tesz lehetővé.
A másik csoport az a VoIP szolgáltató, aki nem rendelkezik saját hálózattal, mégis helyhez kötött szolgáltatást kínál, azaz megvalósítható a számhordozás szolgáltatás, és gyakrolatilag az egész ország területén igénybe vehető. Így a saját hálózat fogalma lényegesen nagyobb értelmet kap, mint egy kötött hálózat esetében.
Számos VoIP szolgáltató kínálja már fel azt a rég várt lehetőséget, hogy Internetes végponton vegyünk igénybe jól megszokott hívószámunkat, persze az eddigi előfizetési díj töredékéért! Akit a számhordozhatóság tartott vissza csak attól, hogy VoIP telefon szolgáltatásra váltson a gazdaságtalan vonalkapcsolt szolgáltatásról, nos, nem lehet egy szava se, itt az alkalom lépni és cselekedni!
Miért előnyős a váltás?
Talán nem túlzok, ha azt mondom, lerágott csont a költségmegtakarítás fogalma, mégis azt kell mondjam és éreznem, mintha notórius pénzpocsékoló nemzedék lennénk! Hibába ugyanis a kőkemény matematika és egyértelmű kimutatás a költségek hatékonyságáról, sokan a hagyományok megtartása, vagy egy kedves ismerős kedvéért, aki valamikor esetleg a szolgáltatás bekötésében érdekelt volt nálunk, megbántanánk egy váltással. Nem is beszélve még az attól való félelemtől, hogy mi van, ha "én ezt nem tudom megszokni" szindróma tör elő bennünk?
Nos, lehetnek bennünk ilyen érzések, de én akkor azt mondom, ne panaszkodjunk, hogy így magas a számla, meg úgy magas, hiszen volna lehetőség változtatni! A változtatáshoz, sokszor bátorság kell, de megéri az erőfeszítést, hiszen az íly módon elhordozott számok teljesen díjmentesen hívhatják egymást a VoIP hálózat legnagyobb előnyét kihasználva. Ezzel pedig máris érintettem a legnagyobb érvet a váltásra. Igen, a barátaink, rokonaink, üzlettársaink, és ügyfeleinknek történő ajánlással, a saját számlánkat és persze az Ő számláikat is képesek vagyunk csökkenteni. És mi kell hozzá? Csak ajánlania kell egy olyan szolgáltatót, ami Önnek már bevált. Ilyen egyszerű az egész.
Mi az amit biztosan kap az új szolgáltatójától?
Mennyire működik ez másként, mint a jól megszokott vonalas telefonom?
Segítek eloszlatni itt egy komoly tévhitet, ami a 2001-es évtől kezdődően terjeng kis hazánkban a VoIP-ról. Muszály azonban visszamenni az időben, hogy megértsük az előítéletek okát.
Biztosan olvastad vagy hallottad másoktól, hogy a VoIP gyengébb minőségű, szakadozó, késik a hang, stb, ami tagadhatatlanul tartalmaz igazságot, és itt most távolról sem akarom ezt hazugságként kezelni!
Tudni kell azonban, hogy az első ilyen VoIP próbálkozások a 2000-es év elején voltak, az akkor robbanás szerűen startoló Kiwwi cég jóvoltából. Akinek nem ismeretlen ez a cég, az tudja, hogy az első havidíj mentes dial-up internet, valamint az úgynevezett behívós VoIP szolgáltatás is az Ő nevükhöz kötődik. A megoldás lényege az volt, hogy az ISDN vagy analóg vonalak bejövő oldalára, még az alközpont elé egy betárcsázó, vagy más néven útválasztót helyeztek ki. Kimenő híváskor az útválasztó lecsípte a 06 előhívót, és a hívni kívánt szám elé tárcsázta a VoIP szolgáltató helyi számát, ahonnan már VoIP-on keresztül ment a hívás tovább.
Nagyon fontos tudni, hogy ez idő szerint még az akkori Matáv monopól helyzete létezett, tehát nem lehetett jogilag egy, a vonalkapcsolt szolgáltatással azonos minőségű szolgáltatást indítani! A VoIP szolgáltatást tehát szándákosan, minőség romlással vitték az elfogadott érték alá! Ez még a beszéd szintű szolgáltatás minőségén belül volt (300-3000Hz), de néhány mutatója kedvezőtlenebb volt, mint a hagyományos szolgáltatásé. Persze az akkori Matáv mindent el is követett azért, hogy ezt a kötelezően elrendelt minőségi romlást úgy ültesse el a cégek fejébe, mint a VoIP megbízhatatlansága, és kiforratlansága, pedig ez koránt sem volt így! Akkor a Kiwwi cég egy belső szervezeti átalakulás miatt megszűnt, mivel a befektetők az eTel csoportban is érdekeltek voltak, és abban láttak nagyobb piaci potenciált.
Azóta már a monopól helyezete megszűnt a Matáv-nak, így a VoIP társaságok minőségi mutatói is oly mértékben javultak, hogy maga a hírközlési főfelügyelet is a hagyományos telefonszolgáltatással egyenértékűvé minősítette még 2005-ben!
A minőségi egyenértékűséget mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy maga a T-Com és a többi vezetékes telefonszolgáltató is útjára indította saját VoIP szolgáltatását, ki Klipp, ki NeophoneX, ki Megafone név alatt. De had mondjak egy érdekességet is külföldről. A British Telecom az Egyesült Királyság legnagyobb vezetékes hangszolgáltatója, aki 2005-ben már elhatározta és nyilvánosságra is hozta azon szándékát, hogy a teljes infrastruktúráját VoIP-ra váltja, a gazdaságosság, költséghatékonyság és emelt szolgáltatás nyújtás jegyében.
Mindent egybevetve, egészen nyugodt lehet az, aki hagyományos telefon vonalát egy VoIP szolgáltatóra kívánja cserélni, semmiben nem fog kárt szenvedni, egyedül a számlája lesz kissebb!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Indul a nagy számhordozási akció országszerte
Hogyan spóroljuk meg vezetékes telefon vonalunk havidíját 100%-ban?
Hogyan tegyük mobillá VoIP előfizetésünket?
T-Home dual csomag, avagy Internet+Telefon a piacvezetőtől