Voip: Ellenvetések a VoIP bevezetésére - avagy miért haboznak sokan?

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 119 fő
  • Képek - 49 db
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 35 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 5 db

Üdvözlettel,

VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Számos tanulmány jelzi, hogy 2014 végéig 150-200 ezer új VoIP telefon előfizető lesz magyarországon, ugyanakkor fontosak tartom, hogy beszéljünk arról a problémáról, ami az ellenvetéseket illeti.


Most csak a teljesség igénye nélkül válogatok azokból az ellenvetésekből, melyekkel az elmúlt 3-4 évben találkoztam, de ezek mindegyike éves szinten százezrektől fosztotta meg tulajdonosaikat.


Lássuk az "érveket", miért NE használjunk VoIP szolgáltatást, és számoljuk ki ez a döntés mennyibe fáj.


 

  • Már megszoktuk a mosatni szolgáltatónkat.



 

Amikor először találkoztam ezzel az ellenvetéssel, magamban majdnem lefordultam a székről, és az jutott eszembe, hogyha én egy hasonló érvvel egy vezetői újítást utasítottam volna el, már lapátom lettem volna rég! Tipikus érzelmi döntés egy olyan ember szájából (pl: ügyvezető), aki egész egyszerűen NEM hozhat meg döntéseket érzelmi alapon, hiszen így képtelen lenne például megválni olyan munkaerőtől, aki alkalmatlan,de egy jó ismerőse. Ugyanakkor további kérdéseket is felvet ez a válasz az illető szakmai elkötelezettségét illetően a cége felé. Leginkább olyankor hallható ilyen válasz, ahol bőven van pénz mindenre (egyre kevesebb ilyen cég van itthon), vagy költség vetési intézmény, ahol sajnos még mindig nem olyan emberek ülnek, akik valóban jól sáfárkodnának a pénzünkkel, így az érdektelenség homályába vész a felvetésünk.


Ez a fajta "lojalitás" konkrétan 1.500-8.000,-Ft/hó pénz elégetését jelent minden hónapban, évről-évre.


 

  • Az ismerősöm az XY szolgáltatónál dolgozik és mit szólna ha lecserélném őket?


Szép dolog a barátság, szoktuk mondani, de tudjuk, hogy egy ember életében jó ha 1 barát van, de a legtöbbnek még 1 se akad. Másfelől egy ilyen mondat erősen én központú, hiszen hol maradnak a cég érdekei, szemben azzal az érzéssel, hogy "mit szól majd hozzá a haver"?
Ez a fajta "lojalitás" konkrétan 1.500-8.000,-Ft/hó pénz elégetését jelent minden hónapban, évről-évre.

  • Mi van ha nem fog működni?


Egészen elképesztő, de ilyen érvet is hallottam már cégvezető szájából! Világviszonylatban cégek milliói használják naponta ezt a technológiát, mi több a GSM telefonról bonyolított nemzetközi hívások zöme is ezen a technológián alapul. A kérdés mögött sokkal inkább azoknak a dealereknek a "háttérmunkája" húzódik, akik CPS szolgáltatás értékesítésben érdekeltek, és elhintik, hogy nem kell még jobban spórolni, elég ha kicsit olcsóbb a hívás díj, mint a szokásos (lásd Tele2, Invitel). A VoIP-ra váltás már magában hordozhat bizonytalanságokat és egyébként is, akkor nem lenne jutalékom, meg hát még az is lehetne, hogy nem kellene havidíjat fizetni az ügyfélnek utána. Ezt már végképp nem akarhatjuk.
Szomorú, hogy 2012-ben még mindig akadnak, akik kételkednek a VoIP működésében, miközben világszerte meredeken emelkedik az előfizetők száma és a hagyományos technológia már a kihalás szélén van, de a lelkes és érzelemtől hajtott előfizetők még fenntartják őket.

  • Nem éri meg váltanom, olyan csomagban vagyok, hogy mindent ingyen hívok



A korlátlan telefonálást biztosító csomagok megjelenésével - gondolok itt a favorit és társaitól egészen a napjainkban megjelenő unlimited verziókra - sikerült elhitetni emberek tízezreinek fejében, hogy ez a világ legjobb üzlete, én is egy megbecsült ügyfél vagyok és mindenkit ingyen hívok.
A tényeknél maradva az "ingyen hívok mindent" ára, legtöbbször egy magas havi előfizetési díj, ami szorgalmas, hosszú évek hívási statisztikáján alapuló gazdasági számítás szülötte. A lényege, hogy gyakorlatilag alig hívunk vonalas számokat, így a magas előfizetési díj egy jelentős hányada utcára kidobott pénz, néhány kivételtől eltekintve. Ezeket a kivételeket a nagy átlag ellensúlyozza. A valós forgalmi igényünket 3 hónap részletes hívás statisztikája alapján fogjuk tudni kiszámolni, és ha erre vesszük a fáratságot, meg fogunk döbbenni, mi pénzt kifizettünk az "ingyen hívok mindenkit" szövegre hallgatva. Mindehez persze mondanom se kell, hogy 2 év hűségidő is párosul, ami idő alatt elég ha 1x elmész 2 hétre szabadságra, már kifizetted azt a pluszt, ha mégis lebeszélnéd a teljes forgalmi keretedet.
Ilyen típusú szolgáltatás esetén bukjuk a legtöbb pénzt a fixen kifizetett havidíjakkal. Ugyanis egy 24 hónapos periódus alatt sok minden változhat életünkben. Költözhetünk, munkahely szűnhet meg, esetleg más munka idő beosztásba kerülhetünk, tartósan megbetegedhetünk (sajnos), és az élethelyzetünk is ezek miatt jelentősen változhat. Míg ma jó döntésnek tűnhet, hogy havi 3000 percet elbeszélhetek, lehet, hogy 3 hónap múlva már nem erre kell fókuszálnom a munkám vagy egyéb elfoglaltság miatt.

 

network.hu

 

A gazdasági válság idejében pedig azt hiszem mondanom se kell, mennyire felértékelődött a hűségidő és havidíj nélküli szolgáltatások köre! Fizess csak azért, amit használsz és csak addig, amíg arra szükséged van! Így sok pénzt takaríthatsz meg, de ehhez érzelemtől mentesen, objektíven kell átgondolnod minden ajánlatot, amivel szembe találod magad. A jövő kiszámíthatatlan és azt is mondjuk rá gyakorta, hogy csak egyetlen dolog biztos benne: a bizonytalanság. Ne nehezítsd meg a saját helyzetedet olyan szerződés(ek) aláírásával, ami hosszú távra lekötelez, magas havidíjat követel tőled és a kiszállás fájdalmas kötbér kifizetésével járna!


 

Címkék: ellenvetések isdn pstn voip

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Szabó Zoltán üzente 10 éve

Pedig egyre több lelkes és sikeres amatőr van, akik megtalálják a helyes beállításokat. Ilyen vagyok én is :)

Válasz

Kalocsai Attila üzente 11 éve

Kedves Máté! Köszönöm a hozzászólásod. Megkésve ugyan, de válaszolok. A késedelem oka, hogy nem kapok értesítést a bejegyzésekről sajnos, így lemaradok róla. No de nem magyarázkodok, mondom a lényeget.

Egyfelől örvendetesnek találom, hogy vannak emberek, akik felvállalják a cégük érdekében egy kis fürkészést. Teljesen egyet értek azzal, hogyha ez nem így lenne, akkor a mai napig mindenki T-home ügyfél lenne, zsíros havi ezrekért és csillagár percdíjakért.

A problémát egyébként abban látom, hogy a felhasználók egész egyszerűen nem tudnak arról, hogy rengeteg alternatív megoldás létezik a T-home vagy épp a többi egyetemes szolgáltató mellett. Volt olyan ügyfelem, aki azt mondta, hogy idézem: "A T-home olyan nagy, hogy úgysem engedi nektek, hogy olcsóbb árakat adjatok". Magyarul vannak, akik azt képzelik, hogy bele kell törődni a nagy szolgáltatók árképzésébe és "optimistán" az úgysem sikerülhet a spórolás lelkülettel élik életüket. Ez furcsa. Persze sikerült meggyőznöm, és az akkori 15 ezres számlájuk mára 2-3000 Ft kötött megáll, de el kellett telnie 4 hónapnak (!) mire rábólintott a havidíj mentes és kockázat nélküli alternatívára. E közben persze 40 ezret elégedett.

Ami az akadályokat illeti, fején találtad a szöget. Mind három észrevételed komoly akadálya a VoIP terjedésének, ám erre is van magyarázat. Először is Magyarország egy teljesen fordított piac a többihez képest. Itthon gyakorlatilag egyetlen olyan VoIP cég sincs, aki hajlandó lenne, mondjuk egy minimális 1000 db / VoIP eszköz berendelésére, aminek eladása erősen kétséges. Ahhoz, hogy kínálata legyen, 3-4 termék kellene, vagyis 3-4 ezer termék raktárkészleten kellene, hogy legyen. Ez alsó hangon 30-40 milliós nettó kiadás. Ezen felül nem lenne hátrány egy 1/2 évig tartó reklám kampány, ami ugyan ennyi pénz elégetését jelentené, végül mögé kellene állítani egy profi szakértő gárdát, aki a gyors és hatékony installációban a megnövekedett igényeket lekezeli.

A magyar valóság ebben a vonatkozásban az, hogy a multik )T-home, UPC, digi, invitel) ezt meg tudják oldani. Saját infrastruktúrájuk alá berendezték a szolgáltatást és akciósan, meg se kell vennie az ügyfélnek az eszközt. Nyilván e miatt ugye havidíjas a történet, de a legtöbb felhasználó igen ritkán gondolja át, hogy a 2 éves hűséggel és az "ingyen" eszközzel szemben az egyszeri díjas beruházás nagyságrendekkel jobb választás, nem beszélve a percdíjakról. Az eszközök beruházásán keresni kell a szolgáltatónak, keresni kell magán a szolgáltatáson és természetesen az embereket is fizetni kell, ami tudjuk, hogy nem olcsó, pedig fényévekre van a nyugatitól.

summa summáron idehaza az 'apró lépésekkel előre' verzió érvényesül. Az USA-ban például ha bemész egy Wal Mart-ba például, a két legnagyobb VoIP szolgáltató épp aktuális kínálata mindig ott van a boltba. Az egyik a Skype a másik a Vonage (odaát). Ott van 3-3 készülék, előnyök-hátrányok és választ a jó ember egy dobozt, a saját számával. Haza viszi, mint egy mobilt és kezi csókolom.

Na ettől még nagyon messze vagyunk, de mondjuk ez azért is van, mert a multik foggal-körömmel kapaszkodnak a saját érdekükhöz, okkal.

Egyébként nálunk minden eszköz van raktáron, max 2 napon belül postára is adjuk bárhová. PSTN vonalat kezelő, 1 és 2 vonalas adapterek, tiszta VoIP eszközök, videotelefonok, stb... Személy szerint én 2002 óta VoIP-al foglalkozok, elég sok mindent megértem már ebben a szegmensben, nagyon szívesen segítek.

Válasz

Fuchsz Máté üzente 11 éve

A cég nálunk csak azért vezette be a voip-os telefonálást, mert én magamra vállaltam minden nyűgét a szolgáltatóválasztásnak, a hardware beszerzésének és beüzemelésének. Egyébként még mindig a meglévő vezetékes telefonunk lenne és drága pénzért inkább használnák a mobilt. A már többször említett Ephone igazán jó percdíjakat ad, de maga is az AH-tól veszi az infrastruktúrát. A cégünk átlagosan havi 25-30 ezer Ft-ot spórol meg a voip használattal. Ez ahhoz képest, hogy 30 ezer Ft-ért vettem meg a hardwaret, nem rossz. Az első évben majd 300 000 Ft-ot takarítottunk meg.

Én a következőkben látom a Voip elterjedésének akadályát:
1. nincs megfelelő hardware választék, minden csak rendelésre beszerezhető, 2-3 hetes szállítási időkkel.
2. a szolgáltatók úgy gondolják, hogy nem kell a hardware-hez plusz szolgáltatást / támogatást adni. Nem egy német szolgáltatót ismerek, akinek a weboldalán ha megadom az eszközöm típusát, akkor automatikusan megadja, hova, mit kell beírnom.
3. nincsenek szereld magad csomagok. Ahogy Bertalan írta, olyan előfizetések kellenének (az ADSL-hez hasonlóan), ahol vagy megoldható a már meglévő saját PSTN vonal további használata, de úgy, hogy egy pár képes leírással az átlag felhasználó is be tudja állítani a rendszert, vagy egy bolthálózat kellene, ahol ezeket meg lehet venni. A PSTN további használatára alkalmas eszközök sincsenek raktáron, Mo-n. goto 1.

Üdv,

Máté

Válasz

Móra Bertalan üzente 11 éve

Kedves Attila!
Hosszas magyarázkodás helyett említek egy hasonló példát. 2005 évben hallottam néhányszor az ADSL internetről. Először csak legyintettem, hiszen van nekem egy gyors ISDN vonalam 128/128 kbs óriási sebességgel, de azután egy Pc szakboltban megláttam egy szereld magad ADSL csomagot. Az eladó szerint a részletes képekkel ellátott magyar nyelvű útmutató alapján majdnem mindenki tudja telepíteni, de ha gond van, pontosan megadta, kitől kérjek segítséget. De nemcsak nekem, hanem rövid idő alatt több millió magyar embernek megvalósult az ADSL. Ezt a dobozt és dokumentációt hiányolom én. Igaz ezt az elterjedést a telekomunikációs cégek kivételes, alkalomszerű együtt működése is segítette. Most ez kizárt, hiszen a T-Home, a Vodafone, T-Mobile létét is veszélyezteti a VOIP. Az Ephone Kft néhány kiváló szakembere nem képes az egész országot kiszolgálni.
Honlapjukon egyedül a Linksys adapterekre találtam szűkszavú segédletet. A Grandstreamhoz már úgy kellett kutakodnom a cég honlapján. A legkomolyabb segítséget a Fritz! Box 71170 650 oldalas gépkönyve jelentette, szinte mindent szájbarágóan megadott. Az ajánlod, kérjük szakember segítségét. A PC ben nagyon járatos szakember első szava a felhasználóhoz: mutasson egy beállítási utasítást, de mindenekelőtt adja meg az adapter IP címét. Válaszod előtt nézegettem a Kapos Telekom honlapját is. Ott egy linken találtam is szakembert. Néhány százezer Ft ért ajánlottak komplett VOIP központot. De könyörgöm, a Juliska néninek van egy egyszerű 2-3 ezer Ft os telefonja és azt szeretné használni olcsóbb telefonáláshoz. Meg kell neki magyarázni, miért érdemes neki a 15000.- Ft körüli készüléket megvenni és hol kérhet a közelben olyan szakembert, aki reális díj ellenében (mondjuk 1537.- Ft + esetleg 2000.- Ft kiszállás) elvégzi a néhány perces munkát, ami kb. 20 % -kal több, mint egy ADSL modemé. A Juliska néni nem fog cégektől árajánlatot kérni, ő ahhoz fog fordulni, aki a doboz oldalára van írva. Ha ez kínaiul vagy angolul van, azzal nem tud mit kezdeni.
Szerintem, ezért halad nehezen előre a VOIP ügye, mert a VOIP szolgáltatók kivételével mindegyik szóba jöhető cég ellenérdekelt ennek a csodálatos rendszernek a terjedésében. Talán egyedül a PC bolthálózat lehetne a kivétel.

12-12-31 22.00 Móra Bertalan

Válasz

Kalocsai Attila üzente 11 éve

Kedves Bartalan! Köszönöm a hozzászólásod. Az alkalmazási útmutató hiányát nem pontosan értettem. Én úgy látom, az a legnagyobb gond, hogy a felhasználó(k) maguk is tudorok akarnak lenni a kérdésben, ami teljesen felesleges. A VoIP egy platformot nyújt, de mint előfizető nem érdemes túl bonyolítani az életed azzal, hogy meg szeretnéd ismerni a beállítások minden részletét. Odáig kellene agyban eljutni, hogy megszületik a döntés a fejben, felkeresel egy távközlésre specializálódott tanácsadó céget, kiválasztasz egy szolgáltatót és a megbízott cég elvégzi neked a szükséges beállításokat. Gondolom neked is van egy szakmád, amiben jártasságot szereztél. A magyarokban nagy a kíváncsiság és az "én is meg tudom ezt csinálni" gondolkodás, de felesleges, hidd el. Amerikában eszébe nem jut senkinek ilyennel eltökölni az időt. Tanácsot kér és megcsináltatja. Az működni fog, de a mutyizásból csak baj és kellemetlenség származik. Ez minden szakmára igaz. Javaslatom, hogy beszéljünk a kívánságodról és azt fogom ajánlani neked, ami számodra a legjobb és úgy oldjuk ezt meg, hogy nem lesz vele problémád. Keress meg bennünket.

Válasz

Móra Bertalan üzente 11 éve

A VOIP elterjedésének szerintem nincs különösebb oka, azon kívül, hogy az emberek nehezen váltanak az élet egyéb terültein. Akik azonban váltani akarnak. akadályba ütköznek. Ilyen akadály az, hogy a több tucat Voip adapter közül általában csak a PAP 2T hez van konkrét alkalmazási útmutató. Néhány hónapja pl. az Ephone Kft. még négy készülékhez adott leírást, de ezekből hármat visszavont a honlapjáról. Nem képsek tudomásul venni, hogy az internetet nem elsősorban a Voip telefonálásért fizetik elő, hanem a PC vagy lap-top részére. Tehát a PAP 2T készülék az egyetlen internet jelet elveszi az eredeti készülékről. Ugyan lehet még kiegészíteni egy routerrel, de ez plusz költség és plusz "kütyü", valamint dugasz. Elsősorban azok részére előnyös akinek laptopja van. Másik gond, van akinek a költségek magasak. Van ugyan rengeteg beszerzési lehetőség és készülék, de ezekhez nincs alkalmazási útmutató. Igy pl. kedvezőbbek a Grandstream készülékek, továbbá Laptophoz kedvező Linksys WR 400 család amely egyben vezeték nélküli router és VOIP adaper. Erről kértem az Ephone Kft felvilágosítását, de az írták vissza,hogy vegyek PAP2Tadaptert és egy routert. Holott nem nekem kell, mert nekem és családomnak van kettő tökéletes és mindössze a VOIP számot és jelszót kérő adapterem FRITZ!Box. Ezt azonban másnak nem ajánlhatom, mert az ára már elérte a 200 € (60000.- Ft)
Továbbá nincs információ arról sem, ha valaki műszakilag nem akar foglalkozni a kérdéssel kihez fordulhat.
Tehát összefoglalva: én az információ hiány tartom a legnagyobb akadályát a VOIP telefonálás elterjedésének.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu