Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VoIP klub - Megoldások mindenkinek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VoIP klub - Megoldások mindenkinek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | Kalocsai Attila | 6 hozzászólás
Számos tanulmány jelzi, hogy 2014 végéig 150-200 ezer új VoIP telefon előfizető lesz magyarországon, ugyanakkor fontosak tartom, hogy beszéljünk arról a problémáról, ami az ellenvetéseket illeti.
Most csak a teljesség igénye nélkül válogatok azokból az ellenvetésekből, melyekkel az elmúlt 3-4 évben találkoztam, de ezek mindegyike éves szinten százezrektől fosztotta meg tulajdonosaikat.
Lássuk az "érveket", miért NE használjunk VoIP szolgáltatást, és számoljuk ki ez a döntés mennyibe fáj.
Amikor először találkoztam ezzel az ellenvetéssel, magamban majdnem lefordultam a székről, és az jutott eszembe, hogyha én egy hasonló érvvel egy vezetői újítást utasítottam volna el, már lapátom lettem volna rég! Tipikus érzelmi döntés egy olyan ember szájából (pl: ügyvezető), aki egész egyszerűen NEM hozhat meg döntéseket érzelmi alapon, hiszen így képtelen lenne például megválni olyan munkaerőtől, aki alkalmatlan,de egy jó ismerőse. Ugyanakkor további kérdéseket is felvet ez a válasz az illető szakmai elkötelezettségét illetően a cége felé. Leginkább olyankor hallható ilyen válasz, ahol bőven van pénz mindenre (egyre kevesebb ilyen cég van itthon), vagy költség vetési intézmény, ahol sajnos még mindig nem olyan emberek ülnek, akik valóban jól sáfárkodnának a pénzünkkel, így az érdektelenség homályába vész a felvetésünk.
Ez a fajta "lojalitás" konkrétan 1.500-8.000,-Ft/hó pénz elégetését jelent minden hónapban, évről-évre.
Szép dolog a barátság, szoktuk mondani, de tudjuk, hogy egy ember életében jó ha 1 barát van, de a legtöbbnek még 1 se akad. Másfelől egy ilyen mondat erősen én központú, hiszen hol maradnak a cég érdekei, szemben azzal az érzéssel, hogy "mit szól majd hozzá a haver"?
Ez a fajta "lojalitás" konkrétan 1.500-8.000,-Ft/hó pénz elégetését jelent minden hónapban, évről-évre.
Egészen elképesztő, de ilyen érvet is hallottam már cégvezető szájából! Világviszonylatban cégek milliói használják naponta ezt a technológiát, mi több a GSM telefonról bonyolított nemzetközi hívások zöme is ezen a technológián alapul. A kérdés mögött sokkal inkább azoknak a dealereknek a "háttérmunkája" húzódik, akik CPS szolgáltatás értékesítésben érdekeltek, és elhintik, hogy nem kell még jobban spórolni, elég ha kicsit olcsóbb a hívás díj, mint a szokásos (lásd Tele2, Invitel). A VoIP-ra váltás már magában hordozhat bizonytalanságokat és egyébként is, akkor nem lenne jutalékom, meg hát még az is lehetne, hogy nem kellene havidíjat fizetni az ügyfélnek utána. Ezt már végképp nem akarhatjuk.
Szomorú, hogy 2012-ben még mindig akadnak, akik kételkednek a VoIP működésében, miközben világszerte meredeken emelkedik az előfizetők száma és a hagyományos technológia már a kihalás szélén van, de a lelkes és érzelemtől hajtott előfizetők még fenntartják őket.
A korlátlan telefonálást biztosító csomagok megjelenésével - gondolok itt a favorit és társaitól egészen a napjainkban megjelenő unlimited verziókra - sikerült elhitetni emberek tízezreinek fejében, hogy ez a világ legjobb üzlete, én is egy megbecsült ügyfél vagyok és mindenkit ingyen hívok.
A tényeknél maradva az "ingyen hívok mindent" ára, legtöbbször egy magas havi előfizetési díj, ami szorgalmas, hosszú évek hívási statisztikáján alapuló gazdasági számítás szülötte. A lényege, hogy gyakorlatilag alig hívunk vonalas számokat, így a magas előfizetési díj egy jelentős hányada utcára kidobott pénz, néhány kivételtől eltekintve. Ezeket a kivételeket a nagy átlag ellensúlyozza. A valós forgalmi igényünket 3 hónap részletes hívás statisztikája alapján fogjuk tudni kiszámolni, és ha erre vesszük a fáratságot, meg fogunk döbbenni, mi pénzt kifizettünk az "ingyen hívok mindenkit" szövegre hallgatva. Mindehez persze mondanom se kell, hogy 2 év hűségidő is párosul, ami idő alatt elég ha 1x elmész 2 hétre szabadságra, már kifizetted azt a pluszt, ha mégis lebeszélnéd a teljes forgalmi keretedet.
Ilyen típusú szolgáltatás esetén bukjuk a legtöbb pénzt a fixen kifizetett havidíjakkal. Ugyanis egy 24 hónapos periódus alatt sok minden változhat életünkben. Költözhetünk, munkahely szűnhet meg, esetleg más munka idő beosztásba kerülhetünk, tartósan megbetegedhetünk (sajnos), és az élethelyzetünk is ezek miatt jelentősen változhat. Míg ma jó döntésnek tűnhet, hogy havi 3000 percet elbeszélhetek, lehet, hogy 3 hónap múlva már nem erre kell fókuszálnom a munkám vagy egyéb elfoglaltság miatt.
A gazdasági válság idejében pedig azt hiszem mondanom se kell, mennyire felértékelődött a hűségidő és havidíj nélküli szolgáltatások köre! Fizess csak azért, amit használsz és csak addig, amíg arra szükséged van! Így sok pénzt takaríthatsz meg, de ehhez érzelemtől mentesen, objektíven kell átgondolnod minden ajánlatot, amivel szembe találod magad. A jövő kiszámíthatatlan és azt is mondjuk rá gyakorta, hogy csak egyetlen dolog biztos benne: a bizonytalanság. Ne nehezítsd meg a saját helyzetedet olyan szerződés(ek) aláírásával, ami hosszú távra lekötelez, magas havidíjat követel tőled és a kiszállás fájdalmas kötbér kifizetésével járna!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nokia 515 Üzleti mobil VoIP képességgel
Kiváló üzleti mobil VoIP képességekkel - Nokia Asha 210
Zoiper VoIP kliens Windows Phone alá is
Olcsó VoIP képes Nokia telefon érkezik